Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZV

fichifi

25. 7. 2009 1:03
Díky, mluvíte mi z duše.

Jsem porodní asistentka a věřte, že k porodu doma bych nešla ani omylem. Jako kšeft dobrý, ale cítím zodpovědnost, která mi nedovolí hazardovat ze životy dítěte a matky. V kterémkoli okamžiku nekomplikovaného průběhu porodu, může nastat takový stav, který přímo ohrožuje matku i dítě na životě.Jde o vteřiny a minuty, nikdy bych nemohla žít s pocitem viny, že jsem na něco takového přistoupila.

Sama paní asistentka Königsmarková svědomí mít nemůže, dobře jí totiž znám. Naposledy jsem ji viděla před naší porodnicí, kam přivezla téměř vykrvácenou ženu a  naštěstí  zdravého novorozence zabaleného v ručníku a dece.

V naší nepřátělské porodnici se neosobní lékaři několik hodin snažili o záchranu jejího života. Naštěstí úspěšně.

0 0
možnosti
Q

Quick

25. 7. 2009 9:03
Re: Díky, mluvíte mi z duše.

Kdybych posluchal vaše cancy za chvili bych nabyl dojmu že nikdo nemůže normálně žít jinde než přímo v nemocnici,obklopen lékaři.

Paní K. neznám , a pokud je to porodní bába,tak ze zkušenosti vím že taková má cenu  větší než celá klinika.

To že v minimu případů nastanou komplikace je přece všude a že to pak řešilo vaše pracoviště je snad normální.to je stejné jako byste pranýřovala zubaře ,u jehož pacienta nastalo nezvládnutelbné krvácení a musel ho dát převézt z ordinace na oddělení kde to zvládnou lépe,protože na to jsou lépe vybaveni.

Nedělejte z lidí idioty!

Statisíce let se rodilo a bude rodit přirozeně ,a ne ve sterilním prostředí, jsme totiž lidé a ne stroje.Tak si to někdy uvědomte.

0 0
možnosti
ZV

fichifi

25. 7. 2009 0:51
Díky, mluvíte mi z duše.

0 0
možnosti
BI

Brkoslav IV

25. 7. 2009 0:14
...no jo no...

...rodit ve vic porodnicich...vic porodnic vic vi... A co takhle, nerodit vubec a dat sve vajicko nejake zene donosit. Myslim, ze tohle by bylo pro vas idealni. Nebo se snad mylim. ......pripadate mi nejak zvlastni...nevim cim, jen to z vas citim..........ale vubec nic ve zlem :-)

0 0
možnosti
BI

Brkoslav IV

25. 7. 2009 0:29
Re: ...no jo no...

...a jeste. Stejne si , pro jednoduchost, myslim, ze ohlasy by mely psat jen zeny. Ale je zajimave , ze vetsina muzu, jak jsem cetl prispevky, fakt jen 'blaboli' nesmysly a nechape kolikrat ani zakladni souvislosti. A nazory zenskych tady se mi libi...a, uprimne receno, docela me uklidnuji :-)))

0 0
možnosti
A

Annuc

24. 7. 2009 23:21
Porod doma 2 část

2.část :o) .. mají k dispozci přístoje, připravenou sanitu k výjezdu v případě, že nastane problém.

Určitě nedoporučuji rodit doma prvorodičkám! Vezměte raději svou porodní asistentku sebou do nemocnice!

Naše děti se všechny narodily přes noc, tak si asi dokážete představit, jak se nad ránem brouzdají ti ostatní do ložnice rodičů a on je tam sourozenec. Můj druhorozený syn rozespalýma očima pronesl - jé ona je tady už Lotka a spokojeně usnul. Postupně tam dorazili všichni a není nad to, když je máte všechny v té chvíli vedle sebe a spokojeně spí.

Drží palce, aby se pohled na porody doma změnil, ale hlavně, aby začaly dvě strany lékaři a porodní asitentky spolu komunikovat. Bez toho to bohužel nejde.

Nezatracuji ani porod doma ani v porodnici. Vše záleží na ženě samotné! A tak hlavně hodně zdraví a krásné první chvíle:-)

0 0
možnosti
A

Annuc

24. 7. 2009 23:12
Porod doma?

Rodit doma nebo v porodnici? Mám 4 děti, 3 z nich se narodily doma. Kdybych měla mít další dítě, těhotenství by probíhalo bez sebemenších problémů neváhala bych opět rodit doma. Ale..

Asi teď podpořím také tu druhou stranu. Přidávám se na stranu doma nerodit v CZ. Hrozně se tím omlouvám porodním asistentkám, ale bohužel porodní asistence v Čechách je v plenkách. Z různých stran jsou jim k tomu podkopávány nohy - média, lékaři. V tom mě to hodně mrzí. Mělo by se zapracovat na tom, jak spolupráci prohloubit, jak se najít cestu pro tuhle alternativu a ne dělat z porodu doma bubáka!

Rodila jsem své děti v Německu. Tam porody doma jsou zcela běžnou praxí, stejně jako když rodíte v porodnici a máte u sebe ještě porodní vlastní porodní asitentku.

Porodní asistentky s Vámi spolupracují od první chvíle až většinou do jednoho roku dítěte. Ale nejen s Vámi, komunikují s Vaší gynekologem a berou na vědomí jeho pohled. S počátkem porodu informují lékaře, nemocnici...konec 1.části

0 0
možnosti
A

alicevoice

24. 7. 2009 22:54
proč ženy můžou chtít rodit doma

chápu ženy, které se rozhodly rodit doma, protože se bály, že na ně budou lékaři spěchat a že se díky tomu nevyhnou komplikacím, které by nemusely nastat, pokud by byly v klidu (např. doma). i v porodnicích, kde se s vámi o porodu a praktikách v daném zařízení baví otevřeně a snaží se vám vyhovět, vás můžou chtít už "mít se stolu". rodila jsem v Jablonci, personál byl velmi komunikativní a nešel proti žádnému mému výslovnému přání, ale stejně jsem věděla, že na mě tlačí - po šesti hodinách strávených na pokoji/sále (jste celou dobu v jedné místnosti) říkali, že "už to trvá moc dlouho", ale porod běžel, i když ne příliš rychle, syn měl normální puls, vše ostatní bylo také v pořádku. i laici vědí, že u prvorodičky je rodit 12-15 hodin uplně normální. já jsem měla štěstí, že v ten moment přizvali na konzultaci jiného lékaře, a ten po chvíli pozorování pravil, že "by mi věřil", že to zvládnu, dal mě do jiné polohy a za chvilku vše zdárně dopadlo. byl by to býval byl zbytečný císařský řez

0 0
možnosti
A

alicevoice

24. 7. 2009 22:58
Re: proč ženy můžou chtít rodit doma

ovšem pokud by šlo o záchranu dítěte (a třeba i mojí), dál bych se tím nezabývala.

0 0
možnosti
K

KitKatka

24. 7. 2009 22:03
A ještě něco

Mnohdy se argumentuje tím, "že ženy v Africe..." atakdále... Vypadá to, že domorodé ženy nám mají být příkladem - rodí děti na poli, nosí je v šátku, atd.. Ale nikdo už neřekne, ža tyto ženy (a jejich děti) umírají mnohem dříve a častěji (není, kdo by to zaznamenal, neboť tam nemají takový systém jako my), že tyto domorodé ženy nemají jinou možnost a ty samé domorodé ženy jsou nadšené, když mohou rodit v porodnici. V Ugandě byla nedávno postavena Česko-Slovensko-Ugandská nemocnice. A rozhodně nezeje prázdnotou.

0 0
možnosti
RA

salmael

24. 7. 2009 21:59
pohoda doma...??

vůbec si nedovedu představit, jak by porod doma mohl být pro mě pohodový... možná budu_li mít někde v záloze jednu dvě uklízečky (nebo chcete-li hospodyni), potom prosím... ale! rozhodně bych neměla týden či čtrnáct dní nachystanou víc než jen čistě zařízenou místnost vhodnou pro porod...u nás doma se totiž nezřídka kterýkoliv člen domácnosti proběhne bytem v botech...často a hodně větráme a v centru města se hodně práší...a já opravdu denně nev ytírám, nepřevlékám postele...takže v blízkosti termínu porodu bych to měla doma docela těžké - starat se o mladší dítěa manžela, denně doma pečlivě uklízet, převlíkat pro jistotu povlečení, mít neustále nachystáno kdoví co a pak...až porod proběhne? nahnat matku, tchyni a manžela, aby to všechno po mě uklidili... ano - moje myšlenkové pochody jsou velmi povrchní, ale i na to myslet musím. i kvůli tomuhle jsem šťastná za existenci porodnic...

0 0
možnosti
K

KitKatka

24. 7. 2009 22:05
Re: pohoda doma...??

R^

0 0
možnosti
K

KitKatka

24. 7. 2009 21:55
souhlas

Souhlasím s vámi. Také jsem rodila v porodnici a nikdy bych neměnila. Ačkoli jsem měla velmi rychlý a pohodový porod, tvrdím, že je to "boj o život" a ne zábava. Ačkoli oddělení šestinedělí bylo příšerné a já díky tamním sestrám měla problém s kojením, nikdy bych neměnila, protože tu odbornou péči bych nenahradila. A prostředí? Jsem přesvědčena, že mé dcerce bylo jedno kde je, hlavně, že je u mne, a na tom, že mně se nemocnice obecně hnusí, na tom přeci nesejde. Těch pár dní se s vytouženým miminkem v náručí dá přečkat .

0 0
možnosti
JD

grrrr....

24. 7. 2009 20:52
Hyenismus

Typické chování českého člověka. Přiživovat se na cizím neštěstí. Jděte do ( ).( )

0 0
možnosti
JN

Tunaq

24. 7. 2009 21:20
Re: Hyenismus

Tak to jsi ty, co o něm psal Dostojevskij!

0 0
možnosti
  • Počet článků 198
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5111x
Prostě píšu .. Knížka Slunečnice vyšla podruhé v nakladatelství Mladá fronta. Petr Šimůnek, šéf Forbesu o ní v předmluvě mimo jiné říká ".. Je to takový Sex ve městě po česku. Chytřejší. Opravdovější..." Kdybyste zrovna neměli co dělat, na pultech se před pár dny objevil její dotisk... Díky všem za přízeň!

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky